Sayın Velilerimiz,
Aralık ayında öğrencilerimizin yaptığı çalışmalar ve devam eden çalışmalarımızla ilgili sizlere bilgi vermek istiyorum.
Aralık ayında öğrencilerimizin yaptığı çalışmalar ve devam eden çalışmalarımızla ilgili sizlere bilgi vermek istiyorum.
Öğrencilerimiz “Yazarak
Anlatıyorum” adlı sorgulama ünitelerinde “İnsanlar, amaçlarına yönelik yazım türleri ile
kendilerini ifade ederler.” ana
fikri kapsamında yazı yazma süreci ve aşamaları üzerinde
durarak giriş, gelişme ve sonuç paragraflarında nelerden bahsedebileceklerini öğrendiler ve kendilerini
öykü, şiir, günlük,
tebrik kartı, davetiye, mektup, e-posta gibi pek çok
farklı türde yazı yazarak ifade etme fırsatı buldular.
İletişim kuran, düşünen, bilgili bireyler olmanın
vurgulandığı bu ünitede öğrencilerimiz
iletişimin önemini ve nasıl daha iyi iletişim kuran bireyler olabileceklerini düşündüler.
Grup çalışmaları sırasında iletişim becerilerini etkili olarak kullandılar. Metni olay
sırasına göre dizme,
öykü yazma ve matematik derslerinde problem kurma
çalışmalarında problem çözme
becerilerini kullandılar. Bilgili bireyler olmak için neler
yapabileceklerini paylaştılar ve farklı yöntemler geliştirdiler. Öykü ve şiir yazma çalışmaları
öğrencilerimizin
yaratıcılıklarını geliştiren,
şevkle katıldıkları çalışmalardı. Öğrencilerimiz bağımsız hareket ederek İngilizce ve
Türkçe yapılan yazı çalışmalarında planlama yaptılar ve kendilerini yazılı
olarak gittikçe daha düzenli ve açık bir şekilde
ifade etmeye başladılar.
Sonuç değerlendirme çalışmasında enerjinin bilinçli kullanımı, çevreyi koruma, sağlıklı yaşam ve sakin
okul başlıklarından seçtikleri biriyle ilgili bir öykü yazarak mesaj verdiler.
Eylem geribildirim formlarında sizlerin de bizler gibi öğrencilerimizin yazılı
ifadelerindeki gelişimin farkına vardığınızı yoğun olarak belirtmiş olmanız
ünitemizin olumlu yansımalarının olduğunu gösterdi.
Öğrencilerimiz “Atıkların Dünyası” adlı
üçüncü sorgulama ünitelerine başladılar. “Atıkların
ortadan kaldırılmasında toplulukların işbirliği yapmaları sürdürülebilirliği
etkiler.” ana fikrine ulaşmaya
çalışacak olan öğrencilerimiz bu ünite kapsamında atık çeşitlerini, atıklardan kurtulma yollarının benzerlik ve farklılıklarını ve
atıkların yönetiminde işbirliğinin etkilerini sorgulayacaklar.
Öğrencilerimiz evde ve okuldaki
atıklarla ilgili bir haftalık gözlem çalışması ile üniteye giriş yapacaklar. Atıkları
gruplama etkinliklerinden sonra atıkları azaltma, yeniden kullanma ve geri
dönüşümün atık yönetimindeki rollerini araştıracaklar. Bu ünitemizle ilgili
çalışmalara dönem sonuna kadar devam edeceğiz.
Sağlıklı ve mutlu seneler dileğiyle,
Ceni Alpanda
PYP Koordinatörü