2 Ocak 2014

Sorgulama Ünitelerimiz

Sayın Velilerimiz,

Aralık ayında öğrencilerimizin yaptığı çalışmalar ve devam eden çalışmalarımızla ilgili sizlere bilgi vermek istiyorum.
Öğrencilerimiz “Yazarak Anlatıyorum” adlı sorgulama ünitelerinde “İnsanlar, amaçlarına yönelik yazım türleri ile kendilerini ifade ederler.” ana fikri kapsamında yazı yazma süreci ve aşamaları üzerinde durarak giriş, gelişme ve sonuç paragraflarında nelerden bahsedebileceklerini öğrendiler ve kendilerini öykü, şiir, günlük, tebrik kartı, davetiye, mektup, e-posta gibi pek çok farklı türde yazı yazarak ifade etme fırsatı buldular.
İletişim kuran, düşünen, bilgili bireyler olmanın vurgulandığı bu ünitede öğrencilerimiz iletişimin önemini ve nasıl daha iyi iletişim kuran bireyler olabileceklerini düşündüler. Grup çalışmaları sırasında iletişim becerilerini etkili olarak kullandılar.  Metni olay sırasına göre dizme, öykü yazma ve matematik derslerinde problem kurma çalışmalarında problem çözme becerilerini kullandılar. Bilgili bireyler olmak için neler yapabileceklerini paylaştılar ve farklı yöntemler geliştirdiler. Öykü ve şiir yazma çalışmaları öğrencilerimizin yaratıcılıklarını geliştiren, şevkle katıldıkları çalışmalardı. Öğrencilerimiz bağımsız hareket ederek  İngilizce ve Türkçe yapılan yazı çalışmalarında planlama yaptılar ve kendilerini yazılı olarak gittikçe daha düzenli ve açık bir şekilde ifade etmeye başladılar.
Sonuç değerlendirme çalışmasında enerjinin bilinçli kullanımı, çevreyi koruma, sağlıklı yaşam ve sakin okul başlıklarından seçtikleri biriyle ilgili bir öykü yazarak mesaj verdiler. Eylem geribildirim formlarında sizlerin de bizler gibi öğrencilerimizin yazılı ifadelerindeki gelişimin farkına vardığınızı yoğun olarak belirtmiş olmanız ünitemizin olumlu yansımalarının olduğunu gösterdi.

Öğrencilerimiz “Atıkların Dünyası” adlı üçüncü sorgulama ünitelerine başladılar.Atıkların ortadan kaldırılmasında toplulukların işbirliği yapmaları sürdürülebilirliği etkiler.” ana fikrine ulaşmaya çalışacak olan öğrencilerimiz bu ünite kapsamında atık çeşitlerini, atıklardan kurtulma yollarının benzerlik ve farklılıklarını ve atıkların yönetiminde işbirliğinin etkilerini sorgulayacaklar. Öğrencilerimiz  evde ve okuldaki atıklarla ilgili bir haftalık gözlem çalışması ile üniteye giriş yapacaklar. Atıkları gruplama etkinliklerinden sonra atıkları azaltma, yeniden kullanma ve geri dönüşümün atık yönetimindeki rollerini araştıracaklar. Bu ünitemizle ilgili çalışmalara dönem sonuna kadar devam edeceğiz.

Sağlıklı ve mutlu seneler dileğiyle,
Ceni Alpanda
PYP Koordinatörü